..

1 Mayıs 2012 Salı

Keten Tohumlu Bahar Ekmeği


                        Hani bazen mutfakta işler ters gider. Birden nasıl olduğunu anlamadan elinizde hazırladığınız malzemenin bir işe yaramadığını düşünürsünüz.
                        İşte böyle günlerin birini yine yaşadım geçen gün. Nasıl mı oldu bu karışıklık? Anlatayım.
                        Benim bir beyaz kaplı defterim vardır. Mutfakta birşeyler yaparken mutlaka masamda durur bu defter. Ben ne kadar malzeme katarsam, onu not ederim bu deftere. Bazen de internetten aldığım tarifleri buraya not ettiğim olur. Lezzet Dergisinden Keten Tohumlu Bahar Çöreği'nin tarifini buraya yazmıştım.
                       Mutfağa geldim başladım malzemeleri kaseye eklemeye. Bir yandan okuyorum, bir yandan da malzemeleri karıştırıyorum. Birden bir şey dikkatimi çekti. " Maya yoktu sanki bu tarifte. Aman Allah'ım nasıl yaptıysam artık, bir altta yazılı olan tarifin malzemelerini koymuşum. E ne olacak bu kadar malzeme dökülmeyecek ya. Hem bazen böyle durumlardan çok güzel şeyler ortaya çıkabiliyor. Örnek kremşantili sultan lokumum mesela." gibi düşünceleri hızla geçirip aklımdan değiştiriyorum tarifi.


                      Ve böylece çörek, ekmeğe dönüşüyor. Kocaman, heybetli bir ekmek oldu bu. Hamuru ikiye ayırmayı yada şeklini de küçük çörek şeklinde yapmayı düşünseydim, içini alması daha kolay olacakmış.
                      O an evde olup fırından gelen nefis ekmek kokusunu duymalıydınız. Sarımsak, susam, keten tohumu vs derken müthiş bir keyif veriyor insana.




Malzemeler:
  • 4 su bardağı çavdarlı ekmek unu karışımı (Bim'de bulabilirsiniz)
  • 3 yemek kaşığı keten tohumu
  • 1 kaşık susam
  • 1/2 yaşmaya
  • 1,5 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 yumurta
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 4 diş ezilmiş sarımsak
  • 5-6 dal dereotu
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 çay bardağı ılık süt
  • 1/2 çay bardağı ılık su



                     Yapılışı:
  1. Sıvıları ve tuzu, yoğurma kabına alıp, yaşmaya ekliyoruz ve eritiyoruz. Sonra un haricindeki bütün malzemeleri katıyoruz. En son unu azar azar ekleyerek yoğuruyoruz.
  2. Ben zamanımın olmadığı için uzunca ekmek şekli verdim. Siz isterseniz daha küçük yuvarlak çörekler yaparsanız çok yakışacaktır. Yağlanmış yada yağlı kağıt serilmiş tepsiye uzunlamasına koydum ve üzerine çizikler attım. Üzerini temiz bir bezle örtüp, sıcak bir yerde (Yada fırının mayalanma ayarında) mayalanmaya bırakın.
  3. Hamur yeterince kabarınca fırını 200 derece açıp pişiriyoruz. Daha sonra fırının ayarını düşürerek içinin de pişmesini sağlıyoruz.
  4. Fırından çıktıktan birkaç dakika sonra kesmeye başlayın. Soğuyunca bu işlem kolaylaşacaktır. Afiyet Olsun...

12 yorum:

  1. hER TÜRLÜ EKMEĞİ ÇOK SEVERİM. ÇOK LEZİZ BELLİ. ELLERİNİZE SAĞLIK.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. değil mi ama, ekmek olur da sevilmez mi, sağ ol arkadaşım

      Sil
  2. Nefis olmuş,ellerıne saglık.Evde pişen ekmeğin kokusunu hiç bir şeye değişmem,ekmekten çıkan o mis gibi sıcacık dumanı harıka oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte bu heden. Yemek yapmayı seven insanlar bir ayrı seviyor muhakkak ama ekmek kokusuna kim hayır diyebilir ?

      Sil
  3. ne guzel iyiki donusebilen bir tarifti,bazen senin istemin disi da gelisebiliyor boyle isler.ama harika gorunuyor,ellerine saglik.sarimsak kokusunu dusunuyorum da...sevgilerle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet bence de öyle her işte bir hayır var dedikleri bu olsa gerek :)

      Sil
  4. yanındaki çiçeklerle tam bahar ekmeği olmuş,ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kızlarla okuldan gelirken topladık bu çiçekleri bence de bahar ekmeğine yakıştı

      Sil
  5. Elifciğim ellerine sağlık iki yıl evvel ekmeklere ciddi ciddi takmıştım çok nefis oluyor bu şekil ev yapımmı nefis ekmekler:)
    ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. denizim hoş geldin tatlım benim. Ekmek kategorisi yeni açıyorum ben. Ama uzun zamandır düşünüyordum. ev ekmekleri hele ki bir pazar kahvaltısında hazır olsalar ne iyi olur öyle değil mi?

      Sil
  6. Neye niyet neye kısmet buna denir. Ekmeğin harika olmuş canım ev nasıl da mis gibi kokmuştur. Ellerine sağlık afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen öyle canım. beğendine sevindim muhabbetle...

      Sil

yorum var