..

13 Mayıs 2012 Pazar

Falafel - Nohut Köftesi (Hem de 5 dakikada)

                      
                             
                          Merhabalar Sevgili Dostlar. Haftanın bu ilk pazartesinde, sizlerin mutlu, iyi bir hafta geçirmenizi dilerim. Dün malum Anneler Günü idi. Benim ufaklıklar da kendilerince birşeyler yapmışlar.
                          İzgi sınıfta arkadaşının sattığı bir örgü kırmızı gül almış. Bütün hafta çantasında, bana hissettirmeden taşımış, saklamış. Kardeşini de örgütleyip, ikisi de ayrı ayrı resimler yapmışlar. İzgi bir de bana çok güzel bir yazı yazmış. Her zaman çirkin olan yazısı, bu kez güzeldi. Belli ki yazıyı güzel yazmaya çok uğraşmış. Ayrıca anne sana bir de şarkı söyleyeceğim dedi. Ben de onu dinledim, sarıldım, teşekkür ettim.
                        Bu arada küçük kızım baktım bir kenarda ağlıyor.Neden ağladığını anladım tabi. Ablası ona, yazı ve şarkı ile fark atmıştı. Onu kucağıma alıp " -Sen yazı yazamıyorsun, ama eminim bana duygularını anlatabilirsin." dedim. Kucağıma aldım ve kulağıma benim hakkımda düşündüklerini paylaşmasını istedim. O da dilinin döndüğünce "-Annecim ben seni, şöyle seviyorum, sen benim canımsın...." gibi sözler söyledi. Sonra onunla birlikte; Benim annem güzel annem, beni al kollarına... şarkısını söyledik.
                     Küçüğün de gönlünü yapınca, aldıkları hediyeleri de açtım. Her biri ayrı ayrı küçük mutfak eşyaları almışlar. Biri pasta altlığı, bir diğeri ise kadeh bardak takımı almış. "Ne mutlu bana ki böyle tatlı çocuklarım var, çok şükür Allah'ım."  diyerek geçti bütün günüm.


                         Yukardaki falafele gelince, önceden yapılmış bir yemekti. Beş dakikada hazırlayabileceğiniz bir köfte bu. Lübnan'da büyük baş hayvanların salgınla öldüğü yılların birinde, insanlar köfte arayışında iken buldukları bir yemek. Nohut yemez çocuklara da denenebilir. Çook nefis diyemiyeceğim, gerçek köfte tadında değil tabi.(Bunu etsever biri olarak söylediğim nasıl da her halimden belli) Vejeteryanlar da tercih edebileceği gibi, çabuk bir şekilde misafirlere tabak yoldaşı  olarak da hazırlanabilir. Pratikliği açısından tavsiye ederim, tabi şekli bakımından da. Bakar mısınız nasıl da top top oldular...

Malzemeler:
  • 1,5 su bardağını biraz geçkin haşlanıp soyulmuş nohut (kabuklarını soymak zorunda değilsiniz)
  • 1/4 demet taze nane
  • 1/4 demet dereotu
  • 1 tatlı kaşığı dolusu kişniş (taze kişniş bulabilirseniz bunu kullanmak makbul)
  • 1/2 tatlı kaşığı kimyon
  • 1 büyük soğan
  • 2 yumurta
  • 4 kaşık galeta unu(isterseniz ince bulgur kullanabilirsiniz. Ben pratiklik açısından galeta unu tercih ettim.)
  • 1 yemek kaşığı tahin
  • 2 çay kaşığı tuz
  • 4-5 diş sarımsak
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu (tepeleme)

Yapılışı:
  1. Mutfak robotunuzun haznesine, nohutu, yıkanmış nane, dereotu, kişniş, kimyon, 8'e bölünmüş kuru soğan, kabukları soyulmuş sarımsak, tahin, tuz hepsini katıp çekiyoruz.
  2. Ben ince çektim ama siz biraz dişe dokunur çekerseniz böyle daha çok seviliyor. Ayrıca  isteğe göre ince bulgurla da yapılabileceğini belirtmek isterim. Fakat ben pratiklik açısından bununla uğraşmadım.
  3. Robottaki malzemeyi karıştırma kasesine alıp, içine 2 yumurta, kabartma tozu, galeta unu ekleyip biraz yoğuruyoruz. Küçük toplar olarak şekil veriyoruz.
  4. Bir taraftan da yağ tenceremizi ısıtıyoruz. Elimizle şekil verdiğimiz köfteleri atıyoruz. Dikkat edin çok çabuk pişiyorlar. Alt üst edip peçete serilmiş bir tabağa alıyoruz. Yapısı gereği fazla yağlı olmuyor. Yeşilliklerle yiyoruz. Aslında  humus ile tercih edilirmiş ama her zamanki gibi tercih sizin...Afiyet Olsun...

19 yorum:

  1. Anneler gününüz kutlu olsun, falafeli öyle kolay anlatmışsınız ki denememek elde değil, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili ıhlamurcum teşekkür ederim tatlım. Evet kolay olsun istedim. Bazen oluyor böyle tembellikten :) üşenmeseydim eğer mutlaka bulgur katacaktım tavsiye ederim.

      Sil
  2. canım ne kadar güzel gözüküyor kolaya da benziyor kesin deneyeceğim:)

    YanıtlaSil
  3. ay yerim ben onların minik düşünceli yüreklerini allah bağışlasın canım:)
    tarifini eti pek sevmeyen biri olarak çok merak ettim pratik olması merakımı arttırdı:)
    görüntü gerçekten şahane hepsi aynı top top:)
    sevgiler canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağ ol Pasta Köşesi, Allah cümlemizin evlatlarını bağışlasın inşallah tabi ki seninkini de. Eti pek sevmiyorsan bunu sevebilirsin hatta içine katacağım bulgur ve biraz acıyla daha da çeşnilendirebilirsin. Sevgiler canım...

      Sil
  4. çok kolay gözüküyor,ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. anneler günün kutlu olsun canım.ALLAH anneleri evlatlarından ayırmasın.köftede harika görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Canım benim,hediyelerini güle güle,iyi günlerde kullan..
    Nuhut köftesini henüz denemedim ama ilk fırsatta mutlaka yapıcağım inşallah..
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim melihacığım. Senin tarifini de merakla bekliyor olacağım. sevgiler canım.

      Sil
  7. dün giremedim internete geçmiş anneler günü kutlu olsun.

    YanıtlaSil
  8. Ne güzel sevgi dolu çocuklar yetiştirmişsin.Öyle duygulandım ki.Evlatların seni hep güldürsün inşallah.Onları benim yerime öp olur mu? Anneler günün kutlu olsun.Köftede bir harika görünüyor.Ellerine sağlık.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kekiğim, gönlü güzel arkadaşım. Amin diyorum temennilerin için ve Allah seni de ve herkesi de evlatları yönünden güldürsün diyorum. Senin de anneler günün kutlu olsun. Sevgiler benden tatlım...

      Sil
  9. CANIM ELİFİM ELLERİNE SAĞLIK MMMM ÇOK LEZZETLİ VE BEREKETLİ BİR KÖFTE
    :)))

    YanıtlaSil
  10. ben de kesin deneyecekler arasındayım Elifcim
    hem yapılışının pratikliği, hem de görüntüsünün güzelliği
    beni dene beni dene diyor :)
    ellerine sağlık canım

    anneler gününü kutluyor, sevgilerimi gönderiyorum

    YanıtlaSil
  11. çok denenemk istedim ama bir tüelü kısmet olmadı.ellerinize sağlık.nefis.

    YanıtlaSil
  12. anne olmak ne güzel şey değil mi,ufacık birşeyle bile mutlu olabiliyoruz.köfteye gelince bende senin gibi etsiz köftelere bayılmasamda yerim arada da yaparım,madem bu kadar pratik denemek lazım,eline sağlık canım..

    YanıtlaSil
  13. Canım ellerine sağlık sunumda çok şık sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. Canım anneler gününü geç de olsa kutluyorum. Köfte ise nefis. Daha önce hiç denemedim çok pratikmiş. Ellerine sağlık. Sevgilerle...

    YanıtlaSil
  15. Allahım nazarlardan saklasın maşallah
    ne mutlu sana tatlım.
    Annelik çok ama çok güzel bir duygu
    tekrar anneler günün kutlu olsun
    sevgiler
    ayrıca nohut köftende nefis olmuş

    YanıtlaSil

yorum var