..

15 Eylül 2011 Perşembe

Cırdıngış


           Arkadaşım Serpil bir çerkez gelini.İlk defa onda yediğim bu yemeği bu defa rica ettim bana gösterek beraber yaptık.Çerkezlerin favori yemeklerinden olan cırdıngış yada bazen gınnışbazen gırnış oluyor adı.Kabul etmeliyim Serpil olmadan yapamazdım.Arkadaşıma buradan tekrar teşekkür ediyorum. Biz de Meral ve ben ve çocuklar afiyetle yedik.
Malzemeler:
 Hamuru İçin;3 bardak un,hamuru yoğurmak için haşladığımız tavuğun suyu(tavuğun suyunu ayrıca sosuna ve haşlamasında da kullanacağız onun için bol tutun),tuz,
Haşlamak İçin: Tavuğun  kalan suyu,tuz ve aldığı kadar su.
Sosu için: 5 diş sarımsak,1 kaşık salça,sulandırmak için tavuğun suyundan biraz ekliyoruz.

Yapılışı:

  1. Önce tavuğu haşlıyoruz,biraz suyunu bol tutmakta yarar var.
  2. Hamuru hazırlıyoruz.Unumuza biraz tavuk suyundan biraz da normal sudan ekleyerek hamur açıyoruz. Kulak memesi kıvamında olacak.
  3. Büyükçe bezelere 2-3 bezeye ayırıyoruz. Ve çok ince olmayacak şekilde açıyoruz.Kare kare kesip aşağıdaki gibi şekil veriyoruz.

    4. Bir bezin üzerine aldığımız hamurları hazırlayınca derince bir tencerede biraz tavuk suyu biraz su ve 2 kaşık tuzla (suyumuz kaynayınca) mantı hamuru gibi haşlıyoruz.
   5. Tavuk etlerini didikliyoruz.Sosu için sarımsakları dövüyoruz ve bir tavaya biraz sıvıyağ koyup salça ekliyoruz. Dövdüğümüz sarımsakları ve tuzu ekleyip kavuruyoruz. En sonunda tavuğun suyundan ekleyerek sosumuzu hazır ediyoruz.
   6.Yeteri kadar haşladığımız hamurlardan bir tane alıp içinin pişip pişmediğini kontrol ettikten sonra  çıkartıyoruz.Bir tepsinin ortasına sosu tabanına hamurları ve en üstüne haşladığımız tavuğun etlerini koyuyoruz. Sosla birlikte yeniliyor Afiyet Olsun.

12 yorum:

  1. çerkezim ama haberim yok bu güzellikten...

    YanıtlaSil
  2. çok güzel,akşam üstü nasıl canım çekti .ellerinize sağlık,afiyet olsun

    YanıtlaSil
  3. ilk defa duydum böyle bişey, ne değişik.. ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. ben böyle yemeklere bayılırım.

    YanıtlaSil
  5. bende hiç yemedim ama böyle bi yemek var herhalde bizim memlekettede. ama adına "arap aşı" diyorlar. tam senin yaptığın gibi tarif ediyorlar :))

    YanıtlaSil
  6. Çerkes geliniyim ama hiç yemedim bu yemeği. enfes görünüyor ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. isoon, hilal belki adı sizin orada başka olduğu için yememiş olabilirsiniz.
    otuzundan sonra,ebru özgün,turta tadında yaşamak gerçekten yapması zahmetli olsada yemesi güzel bir yemekti.
    Yaren arap aşı başka bir yemek tatlım.Bu daha başka her ne kadar adı değişebilsede arap aşı bambaşka inan bir gün inşallah onu da paylaşırım.Teşekkürler canlarım.

    YanıtlaSil
  8. ne nüzel bir tavuk yemeğiymiş bu böyle... ellerinize sağlık ...
    harika... hiç duymadığım bir tarif
    afiyet olsun teşekkürler tarifin için:)

    YanıtlaSil
  9. tam benlik bir yemek bu! tavsan ici denir bizde de ,buna benziyor ama kuru yukfa ile yapilir ama sarimsaksiz.

    YanıtlaSil
  10. Güzel bir tarif
    ellerinize sağlık
    değişik yöresel yemeklere bayılırım bununda malzemeleri güzel eminim çok lezzetlidir.
    Afiyetler olsun......

    YanıtlaSil
  11. Bunu bir yerde daha görmüş, etkilenmiştim. Yine gördüm yine etkilendim. Ama hamurla uğraşacak vaktim de yok şu sıra. Şu bebek azıcık ayaklansın, ben de adı bir tuhaf olan bu yemekten bir deniyim :)
    Ellerinize sağlık ikinizin de.
    Bu arada sufle deneyeceksen bendeki o tarif beni hiç yanıltmadı şu güne kadar. Tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  12. teşekkür ederim hümeyra.Sufleni mutlaka deneyeceğim.
    Yıldızcığım yöresel yemeklerimizi yapmak benim de sevdiğim şeyler arasında teşekkür ederim.
    Lamacığım sen de o söylediğin yemeği paylaş bizimle olumu teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

yorum var