..

11 Mayıs 2014 Pazar

Süt Kaymaklı Poğaça (Mutlu Poğaçalar)


          Mutlu haftalar Sevgili Dostlar...
Bu haftaya yine poğaçayla başlayalım istedim.
Nihayet sütçü buldum. Bizim binadan birkaç komşumun aldığı sütçüden epeydir ben de süt alıp kendi yoğurdumu yapıyorum. Yoğurdu yapıyorum yapmasına ama, benim ufaklıklar, bir yoğurdun üzerindeki kaymağa burun kıvırıp yoğurt yemek konusunda sorun çıkarınca, kaynattığım sütün üzerine biriken kaymağını her seferinde almaya başladım. Öyle ki ben 5 kg sütü kaynatıyorum, ve başında durarak kaynattığım için, üzerine biriken kaymağı bir kaseye alıp, mayalama aşamasına gelinceye kadar bütün kaymağı bu şekilde basit yoldan alıyorum.
Önceleri, bu kaymağı, hazır yufkadan yaptığım böreklerin içine kattım, iyi sonuç aldım. Bu sefer poğaçanın içine koymaya karar verdim, sonuç yine güzeldi. Siz eğer bu şekilde sütün kaymağını toplamakla elde edemezseniz, hazır kaymaklar da iyi sonuç verir diye düşünüyorum. Nitekim daha önce Kaymaklı Rulo Poğaça ile hazır kaymaktan poğaça yapmışlığım da vardır.
Poğaça demişken, buradan  yaptığım poğaçalara bir göz atabilirsiniz.
Bu kez poğaçaları bilindik şekliyle yapmak istemedim. Basitçe yuvarlayıp bu şekli verdim. Kızlar poğaçaların şeklini, bazen kalbe, bazen de mutlu mutlu gülümseyen yüze benzettiler :)
Bu yüzden bir diğer adı mutlu poğaçalar oldu. Kalın Sağlıcakla...


 Malzemeler:

  • 1 küçük kase süt kaymağı
  • 1/su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı su
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı instant maya
  • aldığı kadar un
  • 1 yumurta (beyazı içine sarısı üzerine)
  • Üzeri için çörekotu

Yapılışı:
  1. Süt kaymağı, yumurta beyazı, şeker,ılık su, sıvıyağ birlikte karıştırılır.
  2. Bir bardak unun içine, instant maya, ve tuz kartılıp birlikte sıvı karışıma katılır.
  3. Aldığı kadar un ekleyerek ele yapışmayacak bir hamur hazırlanır. 
  4. Hamur ılık ortamda bir saat mayalandırılır.
  5. Hamurdan cevizden biraz büyük parçalar koparırız. Yukardaki gibi şekil vererek, önce elimizle çubuk gibi açarız, sonra iki ucundan alıp, ortada birleştiririz. 
  6. Tepsiye dizip, üzerine çırpılmış yumurta sarısını süreriz ve isteğe göre çörekotu yada susam vs. serpip, 180 dereceli fırında kızarıncaya kadar pişiririz. Afiyet Olsun...



6 yorum:

  1. Ohh ne güzel. Gerçekden şekilleri kızların dediği gibi. Bende oğlumdan dolayı biriktiriyorum. Kaymakları. Geçen ay pide yapmıştım. Seninde ellerine sağlık. g+

    YanıtlaSil
  2. puf puf çok güzel olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Şekilleri çok güzel olmuş ilk fırsatta bu şekilliri deneyeceğim, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. çok güzel canım eline sağlık

    YanıtlaSil
  5. Senin tariflerine bayılıyorum hem değişik hemde o kadar güzel anlatımlı ve ölçüleri gramla değil
    Bu poğaçanı da en kısa zamanda deneyeceğim aldım notuma ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. Ama ben bunu çok beğendim hemen not ediyorum, süt kaymağı bu poğaçayı yumuşatmıştır diye düşünüyorum yanlış mıyım :)

    YanıtlaSil

yorum var