..

13 Ağustos 2013 Salı

Mayalı Pişi ( Hamur Kızartması)


           Bir fırsatını bulup bloğa birşeyler eklemek istedim. Ama nerdee... Önce kızlar, aralarında tartışmaya başladılar yine... Bu sırada karnımdaki, deli gibi tekmeler savuruyordu. Bense, bayramda köyde çektiğim fotoları yüklemek yerine, bilgisayara önceden attıklarıma göz atıyorum çünkü fotoğraf makinemi köyde unutmuşum :(
          Bir günlüğüne, Ankara'ya döndük, benim kontrolüm olduğu için.Yarın Allah nasip ederse, 10 günlüğüne, tekrar yolcuyuz. Dönüşte, topladığımız mantarları, gezdiğimiz yerleri paylaşırım sizlerle inşallah.

         İşte böyle sevgili dostlar... İki çocuklu hamile bir kadının bütün bunlara yetişmesi, her geçen gün zorlaşıyor. Rabbim yine de onları eksik etmesin. 

         
 
           Pişiye gelince,  yapımı çok kolay bir hamur kızartması. Daha önce kolayına kaçıp, Mayasız pişi yapmıştım. Şimdi ise mayalısını paylaşıyorum sizinle. Bizim evde kızartılmış hamurlar çok seviliyor. Pişi yaparken, bazıları daha yumuşak bir hamur elde ediyor, bazıları ise daha sert. Ben sert sevenlerdenim. Çünkü şekilleri böylece daha belirgin oluyor. İsterseniz değişik kalıplarla kesip, öyle de kızartabilirsiniz. Ben karelere ayırmayı yeterli gördüm. Yapmak isterseniz buyurun ölçülere...

Mayalı Pişi İçin Malzemeler:
  • 3 su bardağı un
  • 1/2 paket yaşmaya
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • aldığı kadar ılık su
  • kızartmak için sıvıyağ

Yapılışı:
  1. Bir kaseye, 1 tatlı kaşığı tuz ve unu karıştırıp, ortasını açıyoruz.
  2. Maya ve şekeri buraya koyup, ılık sudan azar azar koyarak, mayayı ve şekeri eziyoruz.
  3. İstediğimiz kıvama gelen hamuru, üzerine temiz bir bez örtüp, ılık bir yere çekiyoruz. Hamur 2 katına gelinceye kadar mayalanıyor.
  4. Derince bir tencereye yeteri kadar sıvıyağ koyup, ocağa alıyoruz.
  5. Hamurdan istediğimiz büyüklükte parçalar alıp, merdane ile 1/2 cm kalınlığında açıyoruz. İster karelere kesin, ister kurabiye kalıbı ile... Kestiğiniz parçaları iyice kızmış yağa atın, ters yüz edip, havlu kağıda çıkartın. Afiyet Olsun...

Not: Pişilerinizin puf puf olmasını istiyorsanız, tek püf noktası, yağın iyice kızgın olması, aksi taktirde böyle kabarmayacaktır.

16 yorum:

  1. Hay maşallah, sen hem iki çocukla, hem hamile halinle bunları yapabiliyorsun yani, valla nazar edicem :)

    YanıtlaSil
  2. Masallah sana hepsine birden yetisebiliyorsun... ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  3. MaşaAllah Allah tüm şerlerden nazarlardan korusun.. Çok güzel köyden dönüşteki paylaşımlarını sabırsızlıkla bekliyorum.. Pişi de harika görünüyor ellerine sağlık..
    Allah seni evlatlarına bağışlasın çok öpüyorum..

    YanıtlaSil
  4. süper iyi haberlerede sevindim. bol tekmikler:))

    YanıtlaSil
  5. tebrik ederim canım, allah sağlıkla kucağına almanı nasib etsin..bu arada pişilerde ne güzel kabarmış öyle...

    YanıtlaSil
  6. Offf yanında zeytin peynir valla harika
    ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. nefis görünüyor pufuduk pufuduk, kullandığın yaşmayanın markasını öğrenebilir miyim, çünkü piyasada değişik ebatlarda pek çok marka var, ölçüyü tutturamayabilirim, teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmene sevindim canım
      yaşmayanın markası pakmaya kullanırım ben bazen de yuva maya alırım başkasını kullanmam
      hamur biraz sert olup, çok kızgın yağda henüz pişmeden ters yüz edersen çok iyi kabarır sevgiler

      Sil
  8. ellerine sağlık nım puf puf olmuş....benımde severek yedıgım bır lezzet bu arada gecmıs bayramında mübarek olsun...sevgıler

    YanıtlaSil
  9. Pısı ne hüzel kabarmıs
    Kahvalyıya yanında beyaz peynırle nefıs gıder elınıze saglık
    Sevgıler

    YanıtlaSil
  10. Canım benim hoşgeldin geçmiş bayramın mübarek olsun... Pişi tam çaylık sabah kahvaltıda kuşlar gibi şen yapar insanı :))
    Tatlım bayramlık tatlılar başımı döndürdü ellerine sağlık hepsini çoook güzel yapsın hamarat blogdaşım sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  11. İşte buna asla hayır demem... Gitti diyet :)
    Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  12. Ellerinize sağlık,çok iştah kabartıcı görünüyor.Benimde çok sevdiğim bir lezzettir.Afiyet şeker olsun.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Yasmaya yoksa kurumayayi ne kadar katicaz

    YanıtlaSil
  14. Ellerinze saglik grckten cok guzl gzkyo hamleym ve cnim cekti sahura ypicam insallah.

    YanıtlaSil
  15. ayse bende denicem simdı bakalm nasıl olacak

    YanıtlaSil

yorum var