..

10 Şubat 2016 Çarşamba

Köfteli Pizza



  Köfteli pizza salam sosis gibi gıdaları tüketmek istemeyenlere alternatif olabilecek üstelik de çok lezzetli bir pizza. Daha önceden yapıp buzluga attığınız köfteleriniz varsa, onlarla da çabucak yapılabilir. Kıymanızın cinsine göre, yumurta kırabilir, kabartma tozu ekleyebilir, yada fazla yağlıysa un yada galeta ekleyebilirsiniz. Velhasıl herkesin sevdiği klasik köftenizi rahatlıkla burada kullanabilirsiniz.
  Daha önce yaptığım pizzalardan bir diger farkı ise sos malzemelerini kavurarak kullandım. Bu kez hamurunu her zaman yaptığım incecik hamur değil de biraz daha kalınca yumuş yumuş yaptım. Biz çok severek tükettik denemesi size kalmış.

Malzemeler;
Hamuru için:
  • 4 su bardağı un
  • 1 paket instant maya
  • 2 kaşık sulu yoğurt
  • 1 kaşık sıvıyağ
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 1 silme tatlı kaşığı tuz
  • 1+1/4 su bardağı ılık su
Üzeri için;
  • 1 adet yeşil biber
  • 1 adet kırmızı biber
  • 5-6 adet mantar(ben istiridye mantarı kullandım)
  • 3 adet domates
  • 2 diş sarımsak
  • 1 yemek kaşığı salça
  • kekik
  • 300 gram kadar kaşar rendesi
  • istediğiniz kadar yeşil ve siyah zeytin
Köftesi için;
  • 250 gram kıyma
  • 1 küçük kuru soğan
  • 1 diş sarımsak (ezilmiş)
  • 1/2 yemek kaşığı un(köfteleriniz toparlanmıyorsa kullanın yoksa gerek yok)
  • karabiber, pul biber, kimyon, kekik, tuz

Yapılışı;
  1. Hamur yoğurma kabımıza un ve instant mayayı karıştırıyoruz. Yoğurt, şeker, tuz, sıvıyağ ekleyip su ekliyoruz ve ele yapışmayan kıvamda hamuru yoğuruyoruz. (Gerekirse un ilavesi edebilirsiniz)
  2. Hamuru mayalanması için üzerini örtüp bir kenara alabiliriz artık.
  3. Köfteleri yapmaya başlıyoruz. Soğanı rendeleyip suyunu sıkıyoruz sadece püresini kıymaya ekliyoruz. Baharatlar ve tuz bir de biraz un ekliyoruz. (Siz isterseniz daha önceden hazırlayıp dolaba kaldırdığınız köftelerinizi kullanabilirsiniz) Ben miktar az olduğu için yumurta kullanmadım köftede siz un da ilave etmeyebilirsiniz eğer kıymanın köfte şeklini alıyorsa un ilavesine de gerek yok aslında.
  4. Sosu için domateslerin kabuklarını soyup küp küp doğruyoruz, Biraz sıvıyağ eklediğimiz tavaya domatesleri koyuyoruz. Sarımsakları minik minik doğrayıp domatese ekliyoruz.  Kekik ve tuz ekleyip bir kaşık salça ile de şöyle çevirip kenara alıyoruz. Sosumuz hazır.
  5. Yine aynı tavaya biraz sıvıyağ koyup mantar ve biberleri doğrayıp ekliyoruz, biraz tuz ekleyip kavuruyoruz. Bunları da bir kenara alıyoruz.
  6. Fırınımızı en yüksek ayarda açıyoruz. (Ben turbo ayırını kullanıyorum siz fırınınıza göre ayarlayın)
  7. Hamurdan iki adet pizza çıkıyor. Hamuru ikiye bölüyoruz. Yuvarlak açıp, altı yağlanmış yada yağlı kağıt serilmiş tepsiye yerleştiriyoruz. Kenarlarını içe doğru kıvıyoruz. Üzerine çatalla birkaç yerden delikler açıyoruz, 7-8 dakika kadar mayalandırıyoruz. Sonra fırına sürüp 5 dakika kadar fırında tutuyoruz.Çıkartıp üzerine malzemelerini yerleştirmenin vakti geldi. 
  8. En altına domates sosunu, onun üzerine mantarları onun üzerine köftenin yarısını, arasına zeytin ve isterseniz mısırları koyuyoruz. Ben biraz da minik minik doğradığım tereyağı parçaları koyuyorum. Tekrar fırına sürüyorum fakat bu kez pişine kadar fırından çıkarmanın vakti geldiğinde üzerini rendelediğimiz kaşar ile güzelce kaplıyoruz.Kaşar eriyene kadar fırında durması yeterli. Diğer hamur için de aynı işlemi yapıyoruz. Ben ikisini aynı anda yapıyorum, tepsilerin birini alta birini üste alarak sonra yerlerini değiştirerek aynı anda pişiriyorum. Afiyet olsun...


2 yorum:

  1. Çocukları mest edecek bir tarif:)))

    YanıtlaSil
  2. Pratik ve lezzetli tariflerinizden çok etkilendim. Ellerinize sağlık. Yazılarınızın devamını sabırsızlıkla bekliyor ve bloğunuzu takip ediyorum.

    YanıtlaSil

yorum var