..

21 Nisan 2015 Salı

Kiremitte Köfte


Kiremitte köfte yapımı çok basit, ve ortalama 40 dakikada oluyor desem yalan söylemiş olmam.
Daha kolay pişmesi için önce fırınlıyorum köfteleri, sonra tavada kavurduğum domatesli sosla buluşturup toprak kaselerde tekrar fırına atıyorum, en son ise üzerine kaşar dilimleri koyup lezzeti katmerliyorum.
İster içine soğan, biber domates birlikte doğrayın, isterse soğansız yada biber ilavesiz yapın her şekilde nefis oluyor. Benim tavsiyem mutlaka kaşar koymanız yönünde ama her zamanki gibi tercih sizin. Kalın Sağlıcakla...
Malzemeler:

Köftesi için:

  • 500 gram az yağlı dana kıyma (iki kere çekilmiş kullandım)
  • 1 orta boy kuru soğan
  • 2 diş sarımsak
  • 1 yumurta
  • 3 yemek kaşığı galeta unu
  • bir tutam ince doğranmış maydanoz
  • karabiber, kimyon, pul biber, tuz
Domates sosu için:
  • 4-5 adet domates
  • 2 diş sarımsak
  • 1 adet kuru soğan (isteğe göre)
  • isteğe göre sivri biber

Yapılışı:
  1. Kıymayı bir kaseye alıp, soğan ve sarımsağı rendeliyoruz. Üzerine diğer malzemeleri ekleyip, iyice yoğuruyoruz. 
  2. Köfteyi vaktiniz varsa 15 dakika kadar buzdolabinda dinlendirin eğer vaktiniz yoksa ceviz büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlayın, ve yağlanmış tepsiye dizin. 6-7 dakika kadar orta dereceli bir ısıda pişirin.
  3. Bu arada domateslerin kabuklarını soyup küp küp doğrayın. Soğanları istediğiniz şekilde doğrayıp biraz sıvıyağ ile kavurun. Şeffaflaşan soğanlara domatesleri ve varsa küçük doğranmış sivri biberleri ekleyin, en son sarımsağı da doğrayıp ekleyin ve tuzunu isterseniz baharatını katıp altını kapatın.
  4. Toprak kaselerimizi hafifçe yağlayın (ben tereyağ kullandım). En altına bir kaşık kadar domatesli sos, üzerine köfteler ve keftelerin arasına biber, domates dilimleri koyun. Tekrar domatesli sostan iki kaşık kadar ekleyin. Fırına verip orta ateşte pişirin.
  5. Köfteler pişince üzerine kaşar rendesi yada benim gibi küp küp doğranmış küçük kaşar peynirleri koyabilirsiniz. Kaşarlar eriyince hemen çıkarın ve sıcak servis yapın. Afiyet Olsun...

2 yorum:

yorum var