..

30 Ekim 2013 Çarşamba

Kadayıflı-Cevizli Sütlü Rulo


               Merhabalar Sevgili Dostlar...

               Bir hafta öncesinden kalan masamız ve verilmeyi bekleyen tariflerimiz var. Ben bu süre zarfında, Bilecik'e gidip geldim bir de düğüne katıldım. İtiraf etmeliyim ki, henüz yorgunluğumu atabilmiş değilim. Üstelik bir de soğuk algınlığım var, çoluk çocuk hasta olduk.
               Sütlü tatlıları seviyorum. Kremşantili yada kaymaklı şekillerini daha önce denediğim sütlü ruloları bu kez kadayıfla denedim. Bayram için aldığım taze kadayıfı, buzluğa kaldırmıştım. Buradan çıkartıp, küçük kırıklar haline getiriyorum. Çok az tereyağ  ile kavurup kadayıfı yukardaki renge kavuşturuyorum. Böylece tatlının alt kısmı hazır oluyor.

Sütlü Tatlımız en büyük boy fırın tepsisi ölçüsündedir. Yarıya indirerek deneyebilirsiniz.

Malzemeler:
Sütlü Bölümü İçin:

  • 5 su bardağı süt
  • 1 su bardağı şeker
  • 1,5 kaşık nişasta (tepeleme değil)
  • 3 kaşık un (tepeleme değil)
  • 1 kaşık tereyağ
  • vanilin
Kadayıfı için:
  • 2,5 su bardağı kadayıf
  • 1 kaşık tereyağ
  • 2 kaşık şeker
İçi için:
  • 1 su bardağı iri çekilmiş ceviz içi

Yapılışı:
  1. Kadayıflarım kavrulmamış idi benim. Bu yüzden, tavaya alıp, kırıntıladım. İçine 1 kaşık tereyağ ve şeker ekleyip kavurmaya başladım. Yeterince kızarınca altını kapatıp soğumaya bıraktım.
  2. Kadayıfları en büyük boy fırın tepsisinin altına düzgün bir şekilde serdim.
  3. Sütlü tatlı için, süt ve şekeri tencereye aldım. Bir kasede, nişasta un karıştırıp, biraz süt ekleyerek incelttim. Nişastalı karışımı süte ekledim. Ocağa alıp, kıvam alıncaya kadar, pişirdim. İndirince içine tereyağ ve vanilin ekleyip, blendırla iyice çırptım.
  4. Kaşık yardımıyla eşit miktarda, tepsiye bu tatlıyı serdim. Soğuyunca dolaba kaldırdım. Rulo olabilmesi için incecik dökülmesi gerekiyor. Ben bu şekilde bir gece dolapta beklettim.
  5. Ertesi sabah, istediğim boy şeritler halinde kestim. Ucuna ceviz içinden koyup, rulo şeklinde sardım. Sararken. elimde, mümkün oldukça düzgün şekil vermeye çalıştım. Bu da zor olmadı. (İnce olmasından dolayı) Afiyet Olsun...

15 yorum:

  1. olsada yesem dedim sabah sabah canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Offff bu ne güzellik. Ellerine sağlık arkadaşım. Nasıl canım çekti anlatamam....:))
    Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  3. Goruntu super :) Cok sirin bir tatli olmus :) Ellerine saglik canim...

    YanıtlaSil
  4. farklı bir tarif olmuş.ellerine saglık

    YanıtlaSil
  5. geçmiş olsun canım, tatlın bir harika eline sağlık.

    YanıtlaSil
  6. canımmm ellerine sağlık enfes görünüyor sevgileirmle...

    YanıtlaSil
  7. Beklenen tarif gelmiş sonunda:)))Nefissssssssss!

    YanıtlaSil
  8. çok lezzetli vede göze hitap eder şekilde duruyor ellerine sağlık :) bende üzerine muhallebi döküp o şekilde servis yapıyordum ama bu şekilde rulo halinde olmak gerçektende güzel fikirmiş bundan sonra bende o şekilde deneyeceğim...

    YanıtlaSil
  9. çok güzel bir tatlı olmuş elinize sağlık

    YanıtlaSil
  10. Ellerine sağlık işte beklediğim tarif Sizlere afiyet olsun tekrar

    YanıtlaSil
  11. Elinize sağlık Nefis bir görüntü sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. Oyy Oyy çok güzel olmuş. Sultan sarmasının bu şekilde kadayıfla yapmış olmak çok iyi fikir.. Harikasın..

    YanıtlaSil
  13. merhaba bir BİLECİK'li olarak senin tariflerine sitene bayılıyorum.Bilecik'e geldim deyince şaşırdım doğrusu.Çoğu tarifini deniyorum daha nice güzel tarifler paylaşmana..Serap AYDIN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba serap hemşerim :)
      Öncelikle tarifleri beğenmene sevindim.
      şu sıralar hamilelikten dolayı sık gidemesem de bilecik'e senede birkaç kere giderim
      daha sık uğra olurmu
      kal sağlıcakla

      Sil
  14. Merhaba bilecik kelimesini görünce kalbim sevgiyle attı. Bilecikli edebalinin torunu güzel kardeşim, bu tarifinizdeki tasarım çoook hoşuma gitti. Sizi takibim devam edecek inş. Ben de bu işe gönül verdim selamlar. Betül karataş

    YanıtlaSil

yorum var