..

17 Aralık 2012 Pazartesi

İrmikli Köfte

            Merhabalar Sevgili Dostlar...
           Geçenlerde Oktay Usta programında, irmikli köfte yapmıştı. Benim aklıma oradan düştü. Sonra bir başka televizyon programında da beslenme uzmanları, "_Ekmek yerine, irmiği köftelerde kullanmak hem daha yararlı hem daha lezzetli oluyor." deyince,"_Kesin yapmalıyım." dedim.
          Nitekim beklediğim gibi de başarılı oldu. İrmik köfteyi daha bir lezzetlendirdi. İrmikli köftede,  yumurta kullanılmıyor. İrmiğin kendine has yapışkansı hali, köfteye yeterli özelliği sağlıyor ve dağılmıyor. Tek şart, iyi yoğurup, dinlendirmek.

İrmikli Köfte İçin Malzemeler:
  • 500 gram dana kıyma
  • 1 büyükçe kuru soğan
  • 5-6 diş sarımsak
  • 2 yemek kaşığı yoğurt (tepeleme olmasın)
  • 1 küçük kahve fincanı irmik
  • tuz
  • karabiber
  • pul biber
  • kimyon
Kızartmak için:
  • Sıvıyağ
Yapılışı:
  1. Kıymanın üzerine rendelenmiş kuru soğan, sarımsakları ve bütün malzemeyi katıp, iyice yoğururuz.
  2. Yoğrulmuş köftelik harç, buzdolabında, 2 saat bekleyecek. Çünkü bu esnada, irmikler suyu alıp şişecek. 
  3. Ceviz büyüklüğünde yuvarlak harç alırız, ve elimizle yassı şeklinde yuvarlak köfteler yaparız.
  4. Kızgın yağa atar, kızartırız. Fazla yağını alması için kağıt havlunun üzerine çıkarırız. Afiyet Olsun...

17 yorum:

  1. Canım ellerine sağlık, afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  2. bulgurlu yapmıştım ama irmikli denememiştim....
    deniycem...
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  3. görüntü nefis canım benim,
    ellerine sağlık,keyifli bir akşam diliyorum,
    şeri...

    YanıtlaSil
  4. Köftenin her hali kabulümdür:)
    Ellerine sağlık canım.
    Mutlu haftalar diliyorum...
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  5. görüntü harika canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. irmikli bende denemedim ama güzel olmuşsa bende deniyim,eline sağlık.

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık canım yarım ekmeke arsı lütfen:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık canım. Ara sıra ben de koyarım çok da güzel olur. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. notumu bende almıştım canım . çok güzel görünüyor köftelerin ellerine salık Elifcim..

    YanıtlaSil
  10. Denemekte yarar var , eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  11. ha,benim küçük hanıma göre bir köfte diyecektim...kıymalı çıktı ,kıymada hiç denemedim,of,of,ekmeksiz ne tatlı yenir...ben ekmek hamurlarken bazen 1-2 avuç irmik katıyorum ,köftede de yapacağım canım,ellerine sağılık ,atsana bir,kaç tane....

    YanıtlaSil
  12. Ellerine sağlık elifim.
    kanımın düştüğü bu günlerde senin elinden nefis olur:)

    YanıtlaSil
  13. Bende duydum ama denemedim. İlk fırsatta deneyeceğim. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Ben yıllardır köftelerimi ekmek kullanmadan irmikle yapıyor.Tecrüblerime dayanarak söylemek isterim çok fazla yoğurmaya gerek yok. Bir gün önceden yada sabah yoğurup akşama kadar buzdolabında bekletmek gerekiyor. Birde ben mutlaka yumurta kırıyorum köfte harcıma. Hafif yumuşak oluyor. Ama dolapta bekledikten sonra kendini çekiyor. Puf puf nefis köftelerimiz oluyor:-) Denemenizi tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  15. Amanııııın yeme de yanında yat :))

    YanıtlaSil
  16. Farklı bir tarif mutlaka deneyeceğim üstelikte besin değeri yüksek sevgiler

    YanıtlaSil
  17. Ben denedim..Çok güzel oldu..Tefal Actıfry da kızarttım,az zeytınyağla..Harika..

    YanıtlaSil

yorum var