..

19 Aralık 2011 Pazartesi

Balkabağı Zamanı 3 Tarif Birden






     Herşey bir küçük balkabağı ile başladı. Annem geldiğinde bahçesinde yetiştirdiği balkabaklarından, ikisini de alıp gelince, mevsim de kış olunca, balkabağı tariflerimi hayata geçirmek farz oldu. Eğri büğrü , siyaha yakın gri renkli bir balkabağı idi kendisi. Parçalanıp yıkandı.Bir kasesi çorba için küçük küpler halinde doğranıp dolaba kaldırıldı. Geriye kalanının üzerine şeker konularak bir gece öylece bekletildi.Üçüncüsü ise balkabakları pişince rondodan geçirilip yapıldı. Bol balkabaklı bir gün oldu. Güzel oldu.

Balkabağı Tatlısı İçin:
Malzemeler: 1 küçük balkabağı, 2-3 su bardağı kadar şeker( şeker miktarı kabağın cinsine yada sizin damak tadınıza göre değişebilir.), 1 bardak kadar ceviz içi.

Yapılışı:
Balkabakları eğer doğranmış almışsanız işiniz daha kolay demektir. Ben kendim ayıklayıp istediğim büyüklükte doğradım. (çok küçük olmayacak şekilde). Ben ağzı geniş bir teflon tencerede pişirdim. Balkabaklarını tencerenin dibine bir sıra dizdim, üzerine kaşıkla şeker gezdirdim, bir sıra daha kabak dizdim bir sıra daha şeker gezdirdim.(şeker koyarken elinizi fazla korkak alıştırmayın:))Böylece kabaklarım bitene kadar devam ettim. Tencereyi bu şekilde 1 gece beklettim.Sabaha kabaklar suyunu salmıştı. Tencerenin altını açıp pişirdim. (yumuşayana kadar) En son üzerine ceviz serpip servis yaptım.


                   İkinci tarifimiz ise balkabakları pişmeden önce bir kase taze balkabağı ayırmıştım. Onunla çorba yaptım. İlk kez geçen sene denediğim bu çorbayı her gün içmesemde senede bir kere içmek istiyorum.Egzotik, Hindistan yemeklerini andıran bir çorba. Bu çorbayı çeşitli et  yada tavuk yemeklerinde kullanmayı düşünmedim değil.Buyurun tarife:
Malzemeler: 1 kase küp küp doğranmış balkabağı, 2 orta boy patates, 1 orta boy soğan, 3-4 diş sarımsak,1 kırmızı biber(acı olursa iyi olur), 1 yeşil biber,1 su bardağı süt, 2 çay kaşığı sebze çeşni,2 çay kaşığı zencefil,1/2 çay kaşığı zencefil,1/2 çay kaşığı tarçın,1/2 çay kaşığı karabiber, 1 çay kaşığı kişniş,1 çay kaşığı kimyon,2 çay kaşığı zerdeçal.(görüldüğü üzre bol baharatlı tam bir kış çorbası)

Yapılışı:

  1. Bir tencereye biraz sıvıyağ koyuyoruz. Soğanı doğrayıp, ekliyoruz. Ardından küp küp doğranmış balkabaklarını, ve yine küp küp doğranmış patatesleri ekliyoruz.  Sarımsakları doğrayıp ekliyoruz.Biberleri küçük küçük doğrayıp ekliyoruz. 4 su bardağı su koyuyoruz. Bir taraftan sebze çeşni, zencefil, tarçın, karabiber, kişniş, kimyon, zerdeçal da ekliyoruz. Patatesler ve balkabakları yumuşayıncaya kadar kaynatıyoruz.
  2. İkinci aşama bu karışımın soğuyunca rondodan geçirmek oluyor. (Siz isterseniz sıcak da yapabilirsiniz). 
  3. Üçüncü aşama ise tekrar çorbamızı ocağa koymak. Gerekirse 1-2 bardak su ekleyebiliriz. (Unutmayalım bir bardak da süt konulacak.) Çorbamız bir iki taşım kaynayınca içine bir bardak süt ekleyip 1-2 dakika içerisinde kapatıyoruz. 
Not: Bu çorba normalde koyu kıvamlı içilirmiş. Fakat ben kendi damak tadıma göre fazla koyu kıvamlı çorbaları sevmediğim için biraz daha sıvı yapıyorum. Bu yüzden su ölçüsünü tam olarak vermedim Yani size kalmış.


                 Üçüncü ve son tarifimiz ise balkabağı tatlısını bir gün yeyip de bitiremeyenlere göre bir tarif. Ben balkabağı tatlısını pazar günü yaptım. Bir gün yedik ikinci günü ise farklı olsun istedim. Bir zamanlar gelen misafirlerime yaptığım şekliyle bu kez de sizler için yaptım. Biz bu şekliyle çok seviyoruz. Bir bakıma balkabağı pastası gibi...

Malzemeler: 2 kase pişirilmiş ve rondodan geçirilmiş balkabağı tatlısı, 2 kepekli bisküvi, 2 paket sade kremşanti,2 su bardağı soğuk süt, 1/2 su bardağı çekilmiş ceviz içi.


Yapılışı:
  1. Pasta altlığımızın tabanına, balkabağı tatlısının suyuna bandırılmış kepekli bisküvileri yayıyoruz. Tabanını kaplaması gerekiyor.Benim pasta altlığıma göre 1,5 paket kadar bisküvi gitti.Geri kalan bisküvileri de rondodan geçirdim.( Bu noktada bir şey söylemek yararlı olacaktır. Benim balkabağı tatlım sulu değildi. Böylece içine fazla bisküvi eklemem gerekmedi. Siz biraz da kendiniz tatlınızın sulu yada kuru oluşuna göre ayarlamalısınız) 1/2 su bardağı kadar ceviz içinide rondodan geçiriyoruz.
  2. Rondodan geçirilmiş balkabağı tatlısına bisküvileri, cevizleri  ekleyip derince bir kasede karıştırıyoruz.Islattığımız bisküvilerin üzerine eşit olarak yayıyoruz.
  3. En son aşama soğuk sütle hazırladığımız kremşantilerimizi,kremşanti sıkma aparatına koyup küçük küçük sıkıyoruz. Soğuması için dolaba alıp. Servis yapıyoruz. Afiyet olsun...



22 yorum:

  1. üçü de birbirinden nefis olmuş arkadaşım..ellerine sağlık sevgiler:))

    YanıtlaSil
  2. HEPSİDE PRATİK VE LEZZETLİ GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK CANIM

    YanıtlaSil
  3. hepside süper gözüküyor ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  4. Üçü de birbirinden güzel.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. OOh harikasın valla canım bir malzeme, üç tarif döktürmüşsün yine ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  6. hepsini aynı gün yapmadıysan problem yok tabiiki.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  7. Canım,
    ellerine sağlık. Her biri ayrı güzellikte olmuş. Benim küçük kızım kabak tatlısı delisi. Kastamonu'da okuyor. Bu sayfayı görseydi, uzunca bir süre buradan ayrılamazdı.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  8. Sağ olasın fatoşcuğum sevgiler canım.
    Neclacığım evet canım pratikler.
    turuncu tadlar teşekkürler tatlım.
    Pembe kekik sevgiler canım.
    Pasta köşesi senin kadar olmasada yaptık birşeyler :)
    Eylemciğim tabi ki aynı gün yapmadım. Mesela tatlıyı pazar günü yaptım. Pazartesi günü aynı tatlıdan pasta ve çorba yaptım. Sevgiler canım.
    Kızına başarılar dilerim.Kabaksever biri olarak bende kabağın değişik hallerini severim.Sevgilerimle Bülbül...

    YanıtlaSil
  9. Ellerinize sağlık bende kabak sever biriyim:))) ama en çok pasta olanında gözüm kaldı:))

    Sevgilerle...

    YanıtlaSil
  10. tatlısına bayılırım yaparım ama diğerlerini denemedim tam zamanıyken denemeliyim galiba:)))ellerinize sağlık hepsi çok güzel olmuş

    YanıtlaSil
  11. ellerinize saglik sevgiler :)

    YanıtlaSil
  12. o zaman ne diyelim yaşasın kabak severler... Teşekkürler sosyete aşçısı
    Bence diğerlerini de denemen lazım handeciğim hepsinin yeri ayrı.
    Karabiber hoşgeldin canım. sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. havamı atayaım,akşam yine yaptım kabak ,bayılıyooorum kabağa,ama şu anda kapıma gelsen ve ikram etsen hiiiç hayır demem.

    YanıtlaSil
  14. bende sana gelirken kabak pastası getirsem :) haa ha ha çok tatlısın sen ya.

    YanıtlaSil
  15. hepsi de birbirinden enfes.ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  16. AHH RENGİ NEFASETİ YETER AMA,
    BEN TATLISINI ALDIM ARKADAŞLAR :=)

    YanıtlaSil
  17. Sağ olasın defneylebirlikte. Sevgilerimle canım.
    sevgili nunu Al canım senden kıymetli mi?

    YanıtlaSil
  18. ama ama ama bunlar nefis ! harika olmuşlar hele pasta... ellerine sağlık.

    Kahve Dükkanı

    YanıtlaSil
  19. teşekkür ederim o senin kendi güzelilğin leylacığım kahve dükkanına sevgiler...

    YanıtlaSil
  20. Birbirinden lezzetli 3 tarif olmuş, teşekkürler

    YanıtlaSil
  21. miisss mis...
    tatmalıydım şimdi her birinden:)
    ne hoş olurdu...
    ellerine sağlık canım..
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  22. çok isterdim tatmanı bir tutam kekik. benim için senin söylediklerin çok değerli olurdu.teşekkür ederim sevgilerimle...

    YanıtlaSil

yorum var