..

31 Ekim 2016 Pazartesi

Balkabağı Tatlısı


  Balkabağı tatlısını ben akşamdan şekerleyip, sabaha tencerede pişiriyorum. Ardından biraz fırınlıyorum. Siz isterseniz sadece fırınlayabilir yada sadece tencerede pişirebilirsiniz. Fırınlanmış balkabağı tatlısı daha karamalize olduğu için ben böyle seviyorum.
  Eminim çoğunuz yapıyordur bu tatlıyı, ben blokta da yerini alsın rengiyle gözleri şenlendirsin istedim.
Malzemeler;

  • 1,5 kg ayıklanmış doğranmış balkabağı
  • 3,5 su bardağı şeker (isterseniz şeker oranını azaltabilirsiniz)
  • isteğe göre tarçın kabuğu (ben kullanmadım)
  • üzeri için ceviz

Yapılışı;
  1. Balkabaklarını yıkayıp geniş bir tencereye diziyoruz. Üzerine şekeri düzgünce döküyor ağzını kapatıp bir gece bekletiyoruz.(Bu şekilde çok sulanıyor siz isterseniz birkaç saat de bekletebilirsiniz)
  2. Tencereyi ocağa alıp önce yüksek sonra kısık ateşte balkabakları iyice yumuşayıncaya kadar pişiriyoruz.
  3. Balkabakları pişince fırın kabına alıyor, biraz şerbetli suyundan ekliyor 170 derecede hafif kendini çekinceye kadar pişiriyoruz.
  4. Ilıyınca yada soğuyunca (nasıl severseniz) üzerine ceviz, fıstık içi, yada hindistancevizi veyahut tahinle servis ederebilirsiniz.
Not; Ben bir gece beklettiğim için su ilavesi yapmıyorum. Kendi suyunda pişiyor. Bana göre bu ölçü kabağa bu ölçü şeker fazla geldi, fakat yiyenler tam tadında olmuş dedikleri için ölçüyü 3,5 su bardağı olarak vermekte sakınca bulmadım. Afiyet olsun...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorum var