..

10 Ağustos 2012 Cuma

Arabaşı Çorbası



                        Küçük bir binada oturuyorum. Ramazanda bir gün iftar veriyoruz. Katılmak isteyen aileler, yapmak istedikleri yemeği yada tatlıyı seçiyor, akşam menünün bir yemeğini o aile yapıyor. Binamız bu yönden müsait. Masalar sandalyeler kuruluyor, büyükçe sofralar kuruluyor. Menüde böyle olunca epey zengin oluyor.
                       İşte böyle bir iftar yemeğinde tanıştım arabaşı çorbası ile. Bundan 3 yıl kadar önceydi. Binamızda Gürcü Abla yapmıştı bu çorbayı. Kendisi Yozgatlı olur. Onun çok güzel yaptığını bildikleri için özellikle istemişlerdi. Ben de bugün onun yaptığının aynı tekniği kullanarak yaptım, bizzat kendisinden öğrendim. Ben çok seviyorum hele de bol acılı ve limonlu olursa.
                      Arabaşı aslında ikili bir yemekmiş. Arabaşı olan kısmı ve arabaşı çorbası olan kısmı. Hamuru yapılıyormuş birinci kısmında fakat açıkçası onu yemeye cesaret edemediğim için ben sadece çorbasını tercih ediyorum. Denemeniz dileğiyle. Hayırlı cumalar...

Malzemeler:
  • 2 tavuk kalçası (yada bir küçük tavuk)
  • 2 litre tavuk suyu
  • 4 yemek kaşığı dolusu kavrulmuş un
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 yemek kaşığı biber salçası (acı seviyorsanız oranı artırabilirsiniz)
  • 2 çay kaşığı kırmızı toz biber
  • 1 tatlı kaşığı pul biber















Yapılışı:
  1. Tavuk bol suda biraz tuz ilavesi ile iyice haşlanır. Siz kişi sayısına göre tavuğun oranını artırabilirsiniz. İsterseniz tavuğun göğüs etini de kullanabilirsiniz. Ben kalçayı daha lezzetli bulduğum için burasını kullanıyorum.
  2. Eğer daha önceden bir kenarda kavrulmuş un bulundurmuyorsanız un kavurabilirsiniz. Kavrulmuş un bulundurmak bu tür şeylerde pratik oluyor. Unu kavurmak için sadece teflon bir tencereye ihtiyacınız var. Dilediğiniz kadar unu tencereye alıyor başında durup sürekli karıştırarak hafif kokusunun çıkmasını sağlıyorsunuz. İstediğiniz koyuluğa erişince de altını kapatıp soğumaya bırakıyorsunuz. Bu unu, ister kavala kurabiyesinde kullanın , isterseniz çorbalara kullanın. Hem pratik oluyor hem de değişik kokusu ile çeşni kazandırıyor.
  3. Tavuk haşlanınca suyunu süzüp, bir tencereye alıyoruz. Etleri istediğimiz küçüklükte parçalara ayırıyoruz.
  4. Tavuk suyuna 4 kaşık kavrulmuş un ekliyoruz. Hızlıca karıştırıyoruz. Bir taraftan tavaya, salçaları biraz sıvıyağ ile birlikte kavuruyoruz. İçine baharatları ekleyip, tavadaki salçalı karışımı da tavuksulu tencereye ekliyoruz.
  5. Tenceredeki karışım biraz kıvam alınca da etleri ekleyip bir taşım daha kaynatıyoruz.
  6. Servis ederken mutlaka limon tavsiye ederim. Siz de çocuklar yüzünden benim kadar acı kullanamıyorsanız, pul biber ile acısını artırabilirsiniz. Afiyet Olsun...

18 yorum:

  1. orçlu oruçlu canım istedi inan :) ellerine emeklerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah kabul etsin oruçlarını oruçlarımızı şehrinazcığım. teşekkürler bitanem

      Sil
  2. OFFFFFFFFF ne severim bi bilsenizzzz, bir yozgatlı olarak davet sofralarımın baş tacıdır, hakkaten deneyip tatmayınca bilinmiyor tadı, bugün gidip yapmalıyım bende :)) ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yozgatlıların en sevdiği yemektir herhalde. gerçekten biz de çok seviyoruz. teşekkür ediyorum dilekciğim

      Sil
  3. benim eşim Yozgatlı bir kez yapılmıştı onların evinde. inanılmaz ağırdı hamur kısmı. Zaten tek lokma yiyebilmiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arabaşı hamuru için öyle diyorlar ama ben denemedim canım. çorbasını severek içiyorum. sevgiler

      Sil
  4. nasılda canımçekti şimdi.iftara olsada yesem dedim.ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. benim çocukluğumun çorbası.
    çok severim elifim.
    ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  6. güzele benziyor daha önce adını duymuştum ama yapılışı bilmiyordum.ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. ben hiç yapmadım ama arkadaşlarımda yemiştim.tadı hala damagımdadır.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  8. çoçukken ödüm patlardı bu yemekten boğulaçağım diye zor yerdim daha sonra hiç yemedim Yozgatlılarınmış ama bizim buralar da yapar yani Ankaranın köylükleri.yinede güzel çorbası

    YanıtlaSil
  9. Ne güzel bir şey toplu iftar yapmak imrendim canım size.Çorba harika ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. nefisss görünüyor..ellerine sağlık canımm..hayırlı geceler..selamlar..

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık bende çorbasını çok severim ama hamurunu yiyememiştim

    YanıtlaSil
  12. Çok değişik ve bayağı emek isteyen bir çorba. Yozgat yemekleri yapma açısından hep zor zaten. Becerebilene ne mutlu. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  13. mmm... Çok Lezziz Gözüküyolar ellerinize sağlık ama oruçluyken canım ayrı bir istiyor :) selamlar...

    YanıtlaSil
  14. bloğumda ''SANAL İFTAR''yapıyorum bu özel davetimde sizide görmekten gurur duyar http:/corekotum.blogspot.com/

    YanıtlaSil

yorum var