..

5 Mart 2012 Pazartesi

Alabalık Kızartması



               Hayırlı, mutlu haftalar dileğimle başlıyorum martın ilk haftasına. Şubat benim için çok meşakkatli bir o kadar da yorgunluk verici olarak geçti. İnşallah martta daha bir sakin, kendime ve bloğuma daha fazla zaman ayıracağım günlerim olur.
               Kızların balık sevmemesi malum. Her türlü balığı alıp farklı şekillerde ve farklı sunumlarla onlara yedirme çabamın bir sonucu bu tabak. Sevdikleri yeşilliklerle balığın en bilindik halini sunuyorum onlara. Zorla yedikleri bir- iki küçük parça ile son buluyor bütün çabalarım. Deniz balıkları daha bir fazla koktuğunu düşündüğüm için alabalık tercih ettim bu sefer. Elimdeki fotoğrafları bitirme çabası deyin, arşive bir yeni tarif eklemek deyin ama alabalık tavayı ihmal etmeyin olur mu?

Malzemeler: Kişi başı bir balık, 3 kaşık mısır unu, 2 kaşık normal un, biraz tuz, karabiber, sıvıyağ, bir parça tereyağ.

Yapılışı:

  1. Temizlenmiş alabalıkları, ortadan ikiye ayırmadan uzunlamasına kestirilir. Eve getirince bir daha elden geçirilir.
  2. Mısır unu ve normal unu yaygın bir tabakta tuz ve karabiber ile  birlikte karıştırılır.
  3. Balıklar bu karışıma bulanır.Tavaya biraz sıvıyağ ve tereyağ katılır.Una bulanan balıkları iki tarafları da nar gibi kızarıncaya kadar pişirilir.


23 yorum:

  1. BALIK ÇOK GÜZEL OLMUŞ ELLERİNE SAĞLIK BALIK YAPAMAYI YEMEYİDE ÇOK SEVERİM :)
    SEVGİLERİMLE SİTENİ İZLEMEYE ALDIM:)

    YanıtlaSil
  2. nar gibi kızarmış, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Nasıl da kızarmışlar öyle nar gibi, valla yeme de yanın da yat, enfes olmuş doğrusu. Ellerine sağlık. Sevgilerle...

    YanıtlaSil
  4. Sana anne diyebilir miyim? Hiç yormam seni tabağımı siler süpürürüm.
    Ellerine sağlık, seni iyi anlıyorum aynı sorun benim evde de var.

    YanıtlaSil
  5. durme, noblesse teşekkürler canlarım.
    Bizim mi kaderimiz bu bilmiyorum elifciğim, Balık ve et yiyen çocuk gördüğüm zaman hoşuma gidiyor benim de.
    Bakımlı anneler hoşgeldin canım ben de geleceğim sana sevgiler

    YanıtlaSil
  6. ARKADAŞIM BEN GELDİM
    NASILSIN
    MMMMM OMEGA 3 HARİKA
    ÇOOOK SEVERİM
    HEM SAĞLIKLI HEM LEZETLİ
    :)))

    YanıtlaSil
  7. bir alabalıkta ancak bu kadar güzel resimlenebilirdi canım.görüntü bile cezbediyor.ellerine sağlık.nefis olmuş nefisss.afiyet bal olsun.sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. gerçekten güzel kızarmış sunumda hoş olmuş yeşil ve turuncu emeğine sağlık canım

    YanıtlaSil
  9. Elinize saglik olsun. Benim kizimda sevmez ama esim oglum ben hastasiyoz baligin.
    Bolca yemek gerek..
    Harika olmus harika kizarmis sunum resim hepsi guzel.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. en sevdiğim balıklardandır ve bende tereyağlı yaparım nefis görünüyor ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  11. amin diyerek başlayım:)
    balık çok severim olsa yerdim tabağı çok güzel görünüyor:)
    ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  12. Mis gibi kizarmislar... ellerinize saglik... Afiyet, sifa olsun yavrulariniza... Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  13. balığı çok severim ama bu da bir başka olmuş canım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  14. oy oy oy arkadaşım balıkmı dediniz bir rizeli olarak kokuyu alır almaz hemen sayfanıza geldim :)) çok severim sabah akşam günün her anında yerim .yanında da helva ...eline emeğine sağlık ..

    YanıtlaSil
  15. Canım harika ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. Balık sevmeyen biri olmama rağmen ne güzel nar gibi kızarmış ye beni diyor:)
    Ellerinize sağlık mutlu haftalar..

    YanıtlaSil
  17. çok güzel kızarmışlar ellerine sağlık. İştah açıcı görünüyor. sevgiler

    YanıtlaSil
  18. HMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM baska söze gerek yok :)

    YanıtlaSil
  19. Ankara'lı oluşunuzdan size hemşerim diyebilirim.Blogunuzu gezerken kendinizi tanıttığınız bölümde migren hastası olduğunuzu yazmışsınız.Buraya kadar güzel gidiyordu, lakin verdiğiniz balık tarifini görünce acaba balıktan yiyebiliyormusunuz diye özellikle okudum kızlar nazlı yediğine göre acaba balıkdan siz yiyormusunuz diye bir yorum yazayım dedim.Migren hastası bir ablam var herşey yasak. Başta balık,portakal,soğan,sarımsak,cikolata,kaşar peyniri vesaire.Sizde durum nedir acaba diye merak ettik tabiki ablamla beraber.Bu arada balık harika kızlar o balıklar biteçek bak yoksa ben yerim ,ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  20. Hoşgeldiniz Kardelen. Balıklar konusunda, bana herhangi birşeyi yasak etmedi doktor. Fakat ben biliyorum benim migrenimi tetikleyen yiyecekleri. Balığa gelince yemeden duramazdım herhalde yasak olsaydı. Fakat aşırıya kaçmadan yiyorum fazlası bir kere başımın ağrımasını sağlamıştı evet. Zaten yasak bile olsa, bu yiyecekleri çocuklar için yapmak zorundayım. İlginize teşekkürler, yine beklerim...

    YanıtlaSil
  21. hayırlı günler dilerim ben konya kulu tavşançalı kasabasında canlı alabalık kızartma yeri açacam bilgim yok deneyim yok bana lazım olan sadece bir balık aşçısı onuda nasıl bulacam allah kerimdir kolay gelsin

    YanıtlaSil
  22. ben bundan istiyorum :) çok nefis duruyo cidden.

    YanıtlaSil

yorum var